Prestatie Verbruiksdiagram Limiter
Nederland is met steeds wisselende maximumsnelheden, in een opeengepakt wegennet met trajectcontroles en filedruk, voor chauffeurs een regelrechte uitdaging. Samen met de werkdruk en wat onvriendelijkheid onderweg, mag de chauffeur wel een heilige zijn als dat niet terug te zien is in de rijstijl.
Toerental en brandstofverbruik
Het begrenzen van het toerental heeft een grote invloed op het brandstofverbruik en daarmee op de exploitatiekosten.
Tegelijkertijd is het van belang een prima rijdbaar voertuig te garanderen. Daartoe kan de begrenzer voertuig- en motorspecifiek worden afgestemd.
Optimale duurzaamheidsprestaties van het wagenpark, waar naast milieudoelstellingen ook de veiligheid en het rijcomfort mee gediend zijn.

ROI
Eigenschappen
Het begrenzen van het toerental en de mogelijkheid om als snelheidsbegrenzer op te treden, hebben een grote invloed op het brandstofverbruik. Verbrandingsmotoren worden in toenemende mate zo geconstrueerd dat ze voornamelijk bij lagere toerentallen met optimale
efficiëntie presteren.
Daar maakt de Multilimiter op slimme wijze gebruik van, door energiezuinig schakelen aan te moedigen. Dit onderdeel van het nieuwe rijden is cruciaal voor brandstofbesparing.
